Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Ryggan - 28 juli 2013 16:17

Efter ytterligare tankar fram och tillbaka kom jag fram till att jag nog kan åka till Turkiet i allafall om jag får dyka. Då får jag ju något att göra och M kan ligga på stranden och lapa sol så mycket hon vill. Jag ringer henne och säger att hon kan boka vart som helst om det är ok att jag dyker.


Efter en liten stund ringer M tillbaka och meddelar att hon hittat en resa med Apollo till Cypern för 2900 kronor med avgång på fredag, 2 augusti. Toppen!! Låter verkligen mycket bättre med Cypern.

 

Resan är ospecificierad så vi får väl se om vi drar vinst- eller nitlott vad det gäller hotell. Lite spännande.

M fyller i bokningsformulär och när hon kryssar i att vi vill ha toalett och dusch på rummet, stiger priset till 3100 kronor. Ja, ja. Eftersom vi kommer att landa mitt i natten, eller i allafall sent på kvällen och vi inte har någon aning om var vi ska bli av, bokade vi även hotelltransfer som kostade ytterligare 400 kronor t/r.

Summa sumarum: 3500 kronor.


Cypern; here I come!

                                                


Av Ryggan - 28 juli 2013 11:00

Tunisien imorgon?

Hotel Kaiser, centralt i Sousse.


Hon har i allafall bytt land som ett led i sin övertalningstaktik.


Jag har redan varit i Sousse och tyckte inte att det var något kul ställe. En liten stad mitt i öknen. Inte så lockande att åka tillbaka dit.


Nästa sms talar om att det bara finns charter till Turkiet och Tunisien kvar. Och till Bulgarien men det var en längre resa och så många semesterdagar finns inte kvar.


Jag våndas. Jag vill inte åka på någon charter till Turkiet!

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards