Direktlänk till inlägg 3 augusti 2013

Väskan som aldrig packades upp

Av Ryggan - 3 augusti 2013 11:00

Det där med att sova gick så där. Musiken hade förvisso tystnat på balkongen när vi kom tillbaka till hotellet i natt, men alla glin som varit ute och festat kom hem och väsnades och efterfestade utanför och i poolen natten lång. Det lät som att vi hade kidsen på balkongen. Lovely!!


M ringde Apollos akutnummer och påpekade att vi faktiskt är 36 år och därmed urgamla och att alla andra är max 20. Hon upplyser dem om att vi inte har fått sova på hela natten med tanke på att vi bor på värsta partyhotellet. Nej men ojdå, blir svaret som om detta kom som en total överraskning för dem.


Klockan 10 var allt klart. Vi får flytta till Pernera i Protaras, till ett lägenhetshotell vid stranden. Det kostar oss ytterligare 100 euro var. Vi tar det lätt!!


Detta innebär dock att vi missar torsdagens champangeparty vid poolen och veckans beer-lovers-festvial i Ayia Napa. Så synd....... NOT!!!


Vem ska bort?

  

Städerskan var lite bekymrad över att vi skulle behöva flytta och sa att hon tyckte att detta är ett riktigt skithotell där alla uppför sig som svin. Hon sa att det trots det var ett bra jobb. Kanske det enda som går att få?


Nog för att jag har hört om suparesor förut, men jag hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig något liknande. Jag visste inte ens att det fanns ungdomshotell eftersom jag inte kan se vem som vill driva ett sådant ställe. Jag skulle inte vilja ta ett dopp i den där poolen hur trevlig den än ser ut, eftersom jag ganska lätt kan föreställa mig vad som sker där nattetid. Lite svårt att förklara om man kommer hem gravid :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ryggan - 30 juli 2017 13:56

     

Av Ryggan - 1 oktober 2015 21:41

men... det har varit en lååång dag och jag är sjukt trött. Tänker ge upp för ikväll och återkomma i morgon med nya krafter. ...

Av Ryggan - 15 september 2015 10:20

Reseprylar från Coolstuff Joosa Powerbank Det har hänt oss nästan alla under en resa. Vi står där på flygplatsen eller sitter i turistbussen och plötsligt så varnar telefonen för att batterier håller på att ta slut. På flygplatsen visar skyltarna &...

Av Ryggan - 21 augusti 2015 11:18


Vi ska tälta i Tiveden i helgen och det ska bli så härligt att komma ut i skogen igen! Det ser ut som att vädergudarna kommer att vara med oss även om temperaturen sjunker ner mot 7 grader på natten. Underställen är nerpackade, så vi är beredda!! ...

Av Ryggan - 14 augusti 2015 08:13

Ikväll ska vi gå på föreställning vid Konunga-Stollen. Årets företsällning innehållande sång, musik och eld heter  "Gruvtagen - Bergets inre väsen"     Detta utlovas:"föreställningen startar i skymningen för att få Gruvparkens unika miljö och tr...

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards