Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Ryggan - 4 augusti 2013 22:30

Vi promenerade fram och åter i Protaras och det är rätt så galet här också när kvällen väl gör sitt inträde. Man behöver absolut inte vara utan festandet bara för att man inte bor i Aiya Napa.

 

Efter att ha blivit tagna för ryskor av ett antal inkastare satte vi oss på en restaurang och åt varsin pizza, som knappast var någon smaksensation.

   

Extremt roliga kycklingar som skrek när man klämde på dem. Klämde man på fler än en så blev det ett vansinnigt kackel :)

 

Vi hade tänkt att gå och titta på vattenshowen som Prataras verkar vara känd för, men det visade sig att den kostade 26 Euro per vuxen, och så bra tror jag inte att den är. Jag har sett det som sägs vara världens största vattenshow i Dubai, och tror dessvärre inte att Protaras kan toppa den även om de omdömen som finns på TripAdvisor generellt är positiva.

  

Vi bestämde oss för att gå tillbaka till Pernera istället och hittade en smart genväg som tog oss ut på en grusväg mitt ute i ingenstans där det verkligen var kolsvart! Efter att vi gått i en vid båge kom vi slutligen tillbaka till Protaras strandpromend. Bra jobbat! Vi fick i allafall se väldigt höga vasstrån och Protaras by Night.

    

Av Ryggan - 4 augusti 2013 18:43

Har just tagit oss via strandpromenaden till Protaras. Det är fortfarande extremt varmt och viss risk för att vi smälter bort.

Denna extremt heta dag började med en god frukost (förmodligen smakar allt gott med den utsikt vi har) som M inhandlat på sin morgonpromenad och sedan kockade ihop. Till frukost serverades även ståtlig utsikt och olidlig hetta.


Min privata lilla kock :)

 

Efter frukost tillbringades sedan dagen vid, men mest i poolen, i hopp om att finna lite svalka. Rätt så långtråkigt, men det funkar verkligen inte att göra något annat. Jag har redan läst ut en av mina två böcker vilket jag gjorde liggandes i poolen med boken på poolkanten. Den blev duktigt blöt men vad gör man inte för att överleva. Bör också tilläggas att när jag vistas ovanför vattenytan ligger jag i skuggan under ett parasoll med solskyddsfaktor 50 och förgås medan M ligger väl insmord i stekolja mitt i gassande solen. Vi matchar varandra dåligt på det området.

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards