Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Ryggan - 17 februari 2014 12:59

Boarding pass utskrivet.

Flygbuss bokad.

Hotell bokat.

Pass framplocket.

Väskan snart packad. 


Imorgon landar jag på Beauvais Tille Airport i Paris kl 10:00, och om allt går som det ska, så är det tänkt att jag ska hinna med flygpussen in till Paris kl 10:20. Flygbussarna är anpassade efter flygen som landar, så då ska det väl räcka med 20 minuter. Biljett ska gå att köpa ombord på bussen för 16 Eruo. På 60-90 minuter kommer bussen att ta oss in till Porte Maillot och därifrån har jag några kilometer till hotellet som ligger i Marais. Om vädret tillåter har jag tänkt att promenera dit. Kan ju lika gärna börja turista direkt eftersom min lilla ryggsäck inte väger så mycket. 


Hade först tänkt att bo på hostel, men kom fram till att jag ska unna mig ett hotell för att få lite mer lugn och ro än vad det ibland kan vara på ett hostel. Ett enkelrum på Hotel Beaumarchais kostar 1 943 kronor. Det är långt ifrån ett lyxhotell, men till skillnad från sunkhotellet i Malmö så försöker de inte få detta hotell att framstå som något sådant. Denna gång kommer jag alltså inte bli besviken.  


Vädret de kommand dagarna ser inte ut att bli så värst mycket att hurra för. Det lovas temperatur på ca 10°C och till det serveras lite regn och mulen himmel. Enligt SMHI så kommer jag inte ens att få sen en skymt av solen. Så mycket för en kaffe på uteservering i värmande vårsol... 


Så förutom mössa och vantar, så borde jag alltså ta och packa ner ett paraply. 

 



Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards