Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Avresa

Av Ryggan - 18 februari 2014 09:45

  Uppstigning kl 03:10. Avresa 03:30 för att hinna till flygbussen kl 04:00. Sambon var snäll och offrade delar av sin skönhetssömn för att köra mig. Framme på Skavsta kl 05:30 och därmed två timmar att slå ihjäl innan avgång till Paris. Jag fixade lite Eurosar, vägde väskan (8 kg), köpte kaffe och satt ner för att äta frukost. Spännande att se att folk som ska ut och resa inleder den med öl och vin hur tidigt det än månde vara.


Vid 07:30 var det dags att boarda planet. Det var först då jag upptäckte att Ryan Air har börjat med bestämda platser, och därmed står det vilken dörr man ska välja. De var dock inte så knussliga och jag fick sätta mig på ett eget säte längre fram i planet eftersom min väska inte fick plats ovanför det säte jag fått mig tilldelat. Jag lyckades sova en stund men då personen bakom mig skulle upp och vandra knuffade hen mig i ryggen väl många gånger för att detta skulle kunna ignoreras. Resten av resan ägnade jag åt min bok samt åt att titta på fluffiga moln.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ryggan - 30 juli 2017 13:56

     

Av Ryggan - 1 oktober 2015 21:41

men... det har varit en lååång dag och jag är sjukt trött. Tänker ge upp för ikväll och återkomma i morgon med nya krafter. ...

Av Ryggan - 15 september 2015 10:20

Reseprylar från Coolstuff Joosa Powerbank Det har hänt oss nästan alla under en resa. Vi står där på flygplatsen eller sitter i turistbussen och plötsligt så varnar telefonen för att batterier håller på att ta slut. På flygplatsen visar skyltarna &...

Av Ryggan - 21 augusti 2015 11:18


Vi ska tälta i Tiveden i helgen och det ska bli så härligt att komma ut i skogen igen! Det ser ut som att vädergudarna kommer att vara med oss även om temperaturen sjunker ner mot 7 grader på natten. Underställen är nerpackade, så vi är beredda!! ...

Av Ryggan - 14 augusti 2015 08:13

Ikväll ska vi gå på föreställning vid Konunga-Stollen. Årets företsällning innehållande sång, musik och eld heter  "Gruvtagen - Bergets inre väsen"     Detta utlovas:"föreställningen startar i skymningen för att få Gruvparkens unika miljö och tr...

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards