Direktlänk till inlägg 17 maj 2014

Tandemhoppning på Linköpings fallskärmsklubb!!

Av Ryggan - 17 maj 2014 14:09

Strålande vackert väder, trevligt sällskap och ett mycket fint hopp!!

 

Nu vill jag självklart hoppa mer!!


När jag kom till fallskärmsklubben, fick jag ikläda mig en overall och en sele som satt tight mest överallt. Min tandempilot - Arvid - såg helt förtvivlad ut när jag sa att jag var kissnödig först efter att han spänt fast alla remmar. Det kanske inte alls var något roligt skämt, det var kul att se hans reaktion.

När jag var påklädd var det en kort genomgång om hur jag ska hålla händer och kropp vid själva uthoppet. Jag trodde att jag skulle vara eller bli lite nervös, men jag kände mig verkligen hur lugn som helst.

 
Vi var 8 personer som packade in oss på golvet i planet men 2 lämnade oss redan på 1000 meters höjd. Jag satt mellan Arvids ben och hade fotografen mellan mina. Närhet är förvisso mysigt, men lite konstigt när det är helt främmande pojkar.

 

 

På ca 4000 meters höjd var det så dags för mig och Arvid att hoppa. Först skulle jag förstås spännas fast i honom och jag blir tillsagd att sätta mig i hans knä. När jag väl fick sitta på golvet igen satt jag väldigt nära honom. Så var det dags för oss att i cynkad rumprytm ta oss fram till dörren där Arvid räknade till 3 innan vi trillade ut.

 

Jag trodde att det skulle vara mer hissnande men det var bara härligt och dessvärre tog minuten av fritt fall slut alldeles för fort. Coolast var när vi hade armarna längs med sidorna och dök neråt.

     

När skärmen väl vecklats ut hade vi några minuters svävande när det bara var mysigt. Vi svängde två gånger och det var hysteriskt roligt.

 

Landningen gick hur bra som helst och jag höll upp benen just som jag blivit tillsagd och vi studsade till och landade på våra rumpor.

 

Mycket roligt litet äventyr!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ryggan - 30 juli 2017 13:56

     

Av Ryggan - 1 oktober 2015 21:41

men... det har varit en lååång dag och jag är sjukt trött. Tänker ge upp för ikväll och återkomma i morgon med nya krafter. ...

Av Ryggan - 15 september 2015 10:20

Reseprylar från Coolstuff Joosa Powerbank Det har hänt oss nästan alla under en resa. Vi står där på flygplatsen eller sitter i turistbussen och plötsligt så varnar telefonen för att batterier håller på att ta slut. På flygplatsen visar skyltarna &...

Av Ryggan - 21 augusti 2015 11:18


Vi ska tälta i Tiveden i helgen och det ska bli så härligt att komma ut i skogen igen! Det ser ut som att vädergudarna kommer att vara med oss även om temperaturen sjunker ner mot 7 grader på natten. Underställen är nerpackade, så vi är beredda!! ...

Av Ryggan - 14 augusti 2015 08:13

Ikväll ska vi gå på föreställning vid Konunga-Stollen. Årets företsällning innehållande sång, musik och eld heter  "Gruvtagen - Bergets inre väsen"     Detta utlovas:"föreställningen startar i skymningen för att få Gruvparkens unika miljö och tr...

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards