Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Ryggan - 2 juli 2014 23:00

När vi lämnat Towern kringlade vi oss fram till Trafalgar Square. Jag stod och studerade Nelsonkolonnen när T plötsligt säger: "Thers is a blue cock. A very big blue cock".
Jag tittade noggrannare på Nelson där jag tänkte att den blå saken skulle vara, men såg inget konstigt. Det var först när jag lät blicken falla som jag såg vad han menade. Av någon outgrundlig anledning står det en STOR blå tupp på torget!!

 

Vi gick tillbaka till Victoria och till hotellet för att ta på lite mer kläder innan vi gick ut för att hitta middag, som vi intog på the Jugged Hare. Nu sitter vi på The Prince of Wales och har genomgång av dagen och har planerat några hållpunkter för morgondagen. Eftersom vi varit ute och gått i 10 timmar, och inte suttit ner många minuter av dessa, känner vi oss ganska trötta och kommer nog göra tidig kväll. 

 

Av Ryggan - 2 juli 2014 18:42

När vi ätit vår sena lunch fortsatte vi att promenera längs Themsen hela vägen bort till Tower Bridge. 

         

Vi har nu gått över Tower bridge och även låtit oss luras att åka 42 meter upp i själva bron. Dessvärre var det inglasat, varm och dålig sikt så de 9 punden hade vi kunnat sparat till annat. När vi kom fram till Towern hade de stängt biljettkassan för dagen och vi fick en anledning att sitta ner för en kaffe.

 

Av Ryggan - 2 juli 2014 14:15

Vi gick till matsalen vid 09:30 för att få oss lite frukost och där var det mer än kaotiskt. Det var fullt och folk stod upp och drack kaffe. Vi fick snart en ände på ett bord och slog oss ner bland smulor och spillt kaffe. Frukosten var ett större skämt än jag företsällt mig. På själva frukostbordet fanns kaffe, mjölk och flingor. På borden stod fat med smör och marmelad. De fem personer som arbetade i köket rostade bröd under stor stress efter vad det verkade. Vi petade i oss några syltmackor och sen gjorde vi oss klara för en dag i London!


Alla pratar om vädret i England och om att det alltid regnar här. Jag har än så länge aldrig stött på regn i England, men vem vet... detta kanske blir första gången. Som britterna säger så finns det bara två typer av väder; "rain, or soon to be rain". Idag lyser i alla fall solen för fullt och vi klagar inte! Iklädda schorts och linne gav vi oss ut på upptäcktsfärd!

 


Bilder på det extremt lilla rummet, som skulle må bra av en ordentlig rengöring.

Old England vs New England.

Längs Themsen.

Westminister och en bil, kanske tillhörande en Shejk?

När vi korsat Themsen via Westminister Bridge och gick ner mot flodpromenaden vid London Eye, så passerade vi The London Dungeon. Vi betalade den knasiga summan 25 pund och 20 cent på skalle och gick in i detta hysteriskt turistiska komplex som var helt suveränt bra!! På ett helt lysande sätt berättar de om den sin brutala historia med utklädda personer, många läskiga/roliga effekter och en stor portion brittisk humor. 

Välförtjänt och efterlängtad lunch på en bakgata.

Av Ryggan - 2 juli 2014 02:15

Vi lyfte från Skavsta igår kväll, något försenade, men eftersom Ryan Air har lite tillägg när det gäller tiden för själva flygningen, så landade vi till och med före utsatt tid kl 23:30 (lokal tid). Bakom mitt vårt säte satt en kvinna med tre små barn och var mer än högljudda, så det tjänade inte mycket till att flygvärdinnorna upplyste om att detta var en tyst flygning mot London. Den lilla tjejen bakom mig satt dessutom och sparkade i mitt säte utan avbrott. Om hon lyckades hålla undan fötterna för en stund satt hon istället och vippade på bordet, vilket också gjorde att mitt säte skumpade. Detta trots att jag vände mig om och bad henne att inte sparka. Jag kan förstå att det inte är lätt för en typ 4-årig tjej att komma ihåg och sitta still, men jag kan inte förstå att man som förälder bara låter sitt barn fortsätta trots att man påpekat att det stör! Vad är det med föräldrar som inte försöker att hålla lite ordning på sina barn när de reser med buss, tåg eller flyg?


När vi landat tog det stört lång tid att komma genom passkontrollen och sen fick vi stå i nästa kö och vänta på bussen eftersom vi missade 00:15 bussen med bara någon minut. Förs kl 00:30 kom vi med en buss mot Victoria Coach Station.


Vi kom fram till Victoria vid 01:15 och promenerade till hotellet. Portiern såg ut som att vi besvärade honom när vi kom och någon charmkurs hade han knappast gått. Vårt rum låg under markplan, är pyttelitet men vi har ett eget badrum trots att det stod att vi skulle ha delat.Som sagt... Inte mycket att skryta med, men det finns en säng och den ska nyttjas BUMS!

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards