Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Wales dag 5

Av Ryggan - 6 juli 2014 23:15

Efter vår lilla bergsbestigning åkte vi tillbaka till Betws-y-Coed där vi åt lunch på det gamla värdshuset Ty Gwyn från 1636. Mysig miljö och mycket god mat, men lite för kallt för vår smak just denna dag. Z och jag delade på två kannor varmt te och de kom och ställde in en värmefläkt vid vårt bord så att vi kunde sitta i lugn och ro och faktiskt 

njuta av maten. De var otroligt omtänksamma och trevliga. Jag gick ut på gatan och pratade en stund i mobilen och då kom en kvinna ut och sa att soppan var serverad så att den inte skulle hinna bli kall. När jag väl kom in igen kom hon genast fram och frågade om jag ville att hon skulle värma den åt mig. Mycket sött!

 

Z hade glömt sina solglasögon på stället där vi slappade i gräset igår, så vi åkte helt enkelt tillbaka dit. Förutom att han fick tillbaka sina bästa solglasögon, så fick vi en liten mysig naturupplevelse då vi hamnade mitt i ett kosläpp. En bonde med fru skulle flytta kossor från en hage till en annan samtidigt som han försökte att få hästarna att hålla sig på avstånd. Det var faschinerande att ha alla dessa djur omkring sig och vid ett tillfälle, då jag tittade bort en liten stund, så kom det in en stor blöt komule och skrämde mig ur byxorna!

Resten av dagen handlade mest om att köra tillbaka till England och till Windsor men vi gjorde ett stopp i den superpittoreska byn Beddgellert, som låg inbäddad bland bergen. Självklart med en egen liten bergsflod, en liten kyrka och några pubar.
 
Vi satte oss ner på en av dem och beställde en Cwrw Eryri. En mycket god men något svåruttalad öl.
 
Förutom ett middagsstopp längs vägen så hände inte så mycket mer och strax efter klockan 23 var vi tillbaka i Windsor där jag tvättade tänderna och hoppade i säng på studs. Det tar på krafterna att vistas i bergsluften.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ryggan - 30 juli 2017 13:56

     

Av Ryggan - 1 oktober 2015 21:41

men... det har varit en lååång dag och jag är sjukt trött. Tänker ge upp för ikväll och återkomma i morgon med nya krafter. ...

Av Ryggan - 15 september 2015 10:20

Reseprylar från Coolstuff Joosa Powerbank Det har hänt oss nästan alla under en resa. Vi står där på flygplatsen eller sitter i turistbussen och plötsligt så varnar telefonen för att batterier håller på att ta slut. På flygplatsen visar skyltarna &...

Av Ryggan - 21 augusti 2015 11:18


Vi ska tälta i Tiveden i helgen och det ska bli så härligt att komma ut i skogen igen! Det ser ut som att vädergudarna kommer att vara med oss även om temperaturen sjunker ner mot 7 grader på natten. Underställen är nerpackade, så vi är beredda!! ...

Av Ryggan - 14 augusti 2015 08:13

Ikväll ska vi gå på föreställning vid Konunga-Stollen. Årets företsällning innehållande sång, musik och eld heter  "Gruvtagen - Bergets inre väsen"     Detta utlovas:"föreställningen startar i skymningen för att få Gruvparkens unika miljö och tr...

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards