Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Ryggan - 6 augusti 2014 19:53

Efter hemkosten från Europa tömde jag kameran och lade in alla bilderna i datorn. En helt ny dator inköpt den 11 juli. Nog vet jag, liksom alla andra, att man ska göra back-up på sina saker och jag gör faktiskt det ganska ofta. Dock inte varje dag. Så i fredags, den 1 augusti, så skulle jag sätta mig och gå igenom alla mina bilder samt lägga över dem på en back-up. Just som jag sitter där och bläddrar bland bilderna så låser sig datorn och det finns inget att göra. Till sist stängde jag helt sonika ner den och efter det så ville den inte starta mer... Min datahackerkompis kom hem och försökte att hitta hårddisken via Linux, men ingen hårddisk visade sig. I lördags lämnade jag in datorn och jag kan lova att jag bönade och bad om att de skulle göra allt för att spara mina filer. Idag var det så dags att gå tillbaka och få domen som löd:" Vi har inte kunnat rädda något från hårddisken". FUCK!!!

  

Ett nedladdat program som kan återskapa bilderna från SD-kortet står nu och laddar ner fil efter fil och det ser tack och lov hoppfullt ut, så semesterbilderna kommer i alla fall tillbaka. Synd bara på resten som låg i datorn.

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards