Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Alghero by night - god natt!

Av Ryggan - 10 september 2014 21:39

Vi hängde på stranden fram till 17-tiden och hann med att bada, sova och få en ny kompis som hette Alma. Alma var två år, hade glittriga sandaler och ville att jag skulle rita sniglar, stjärnor och blommor. På vägen hem slank vi in på en super market för att köpa öl där jag diskret talade om för M  jag fått skavsår mellan låren av de blöta badkläderna. M upplyste mig om att bara för att jag är lomhörd (pga förkylning) så är inte alla på Sardinien det och att jag ska vara säker på att det ger utdelning innan jag skriker om att jag är fuktig mellan låren. M har snuskig fantasi!

Vi tog god tid på oss för att duscha, klä om och bara hänga innan vi gick ut på stan. Vi gick runt på de små gatorna i den gamla delen av Alghero och det är verkligen mysigt. Vi gick ner mot havet och promenerade längs strandpromenaden. Vi slog oss ner på enrestaurang och åt en pizza innan vi stillsamt återvände hem. Imorgon har jag tänkt att jag ska må lite bättre och att vi inte ska behöva ta kväll fullt så tidigt.      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ryggan - 30 juli 2017 13:56

     

Av Ryggan - 1 oktober 2015 21:41

men... det har varit en lååång dag och jag är sjukt trött. Tänker ge upp för ikväll och återkomma i morgon med nya krafter. ...

Av Ryggan - 15 september 2015 10:20

Reseprylar från Coolstuff Joosa Powerbank Det har hänt oss nästan alla under en resa. Vi står där på flygplatsen eller sitter i turistbussen och plötsligt så varnar telefonen för att batterier håller på att ta slut. På flygplatsen visar skyltarna &...

Av Ryggan - 21 augusti 2015 11:18


Vi ska tälta i Tiveden i helgen och det ska bli så härligt att komma ut i skogen igen! Det ser ut som att vädergudarna kommer att vara med oss även om temperaturen sjunker ner mot 7 grader på natten. Underställen är nerpackade, så vi är beredda!! ...

Av Ryggan - 14 augusti 2015 08:13

Ikväll ska vi gå på föreställning vid Konunga-Stollen. Årets företsällning innehållande sång, musik och eld heter  "Gruvtagen - Bergets inre väsen"     Detta utlovas:"föreställningen startar i skymningen för att få Gruvparkens unika miljö och tr...

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards