Alla inlägg den 16 september 2014

Av Ryggan - 16 september 2014 14:35

Ville bara avsluta med att säga att det var helt perfekt att åka till Sardinien i september. Det var varmt utan att vara för hett. Temperaturen låg runt 28-30 grader på dagarna och inte ens jag som är lite frusen av mig behövde mer än en tröja på kvällen då det svalnade av något.
 

Havet är fortfarande badvänligt efter en lång och varm sommar och för min del är det bara en fördel när det är något färre turister.


Bra att veta

  • Kranvattnet går att dricka, men kan smaka lite annorlunda än man är van vid. Köpt vatten kostar ca 0,5 euro för 1,5 liter.
  • Frukosten för Italienarna är oftast bara en panini eller croissant med kaffe, vilket resulterar i att det är svårt att hitta restauranger som serverar tradiotionella frukostar. En kopp vanligt kaffe heter "Café Americano".
  • Två solstolar med parasoll kostar under högsäsong ca 15 euro, under lågsäsong 10 euro. Kan dock variera lite från ställe till ställe.
  • Taxi från flygplatsen in till Gamla Stan i Alghero kostade 25 Euro.
  • Flygbuss från flygplatsen in till Gamla Stan i Alghero kostade 1 Euro.
  • Tips, om man bor vid stränderna en bit från Gamla Stan Alghero, kan det vara en idée att hyra cyklar. De bästa restaurangerna finns nämligen i Gamla Stan och taxi kan vara jättedyrt.

Av Ryggan - 16 september 2014 14:30

Det här hade jag velat se!! Så synd att jag inte läste om det INNAN jag åkte till Sardinien...
 

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards