Alla inlägg under december 2014

Av Ryggan - 30 december 2014 19:57

Det såg så bra ut från början då vi åkte raka vägen mot vårt hotell. Men så fick vi plötsligt inte svänga åt det håll vi ville och sen var det kört. Så mycket små gator och gränder att det tog ca 2 minuter att snurra till det totalt. Vi gav upp tanken på att hitta hotellet och gick istället in för att hitta en parkering. Det tog tid, men det uppenbarade sig ett parkeringshus till slut. Paddan hade dött så vi hade ingen aning om var vi skulle. Sitter således på en pub nu för att få lite ström.

M tycker fortfarande att hans idé om att åka till Sevilla är bra.

Av Ryggan - 29 december 2014 21:15

Vi har inte så många kvar så vi kommer nog att hitta tillbaka.

Sedan vi kom ner från berget har vi hunnit med att bowla på The Kings bastion. Jag slog både M och personbästa!

Av Ryggan - 29 december 2014 17:32

M på en liten brittisk pub som luktar frityrolja.

Det lilla barnets pappa dricker också öl. Hon är inte lika nöjd som han.

Av Ryggan - 29 december 2014 17:23

En dag på toppen av Gibraltarklippan.

St Michaels grotta med discomusik och full ljusshow.

Tre länder på en och samma bild.

Av Ryggan - 28 december 2014 17:11

Ikväll blir det ett biobesök i Gibraltar för att se sista delen i The Hobbit. Bion och ett stort nöjescentrum med bowling, arkadspel och en isrink är inhyst i the Kings Bastion som brukades i det stora kriget på 1700-talet.

Av Ryggan - 24 december 2014 18:31

Hela gänget är samlat :)

Av Ryggan - 23 december 2014 15:53

.... blev släpas i sin kärra över denna bro på väg mot tjurfäktningsarenan i Ronda.

Vi sitter och njuter av strålande solsken och en öl.

Av Ryggan - 22 december 2014 16:46

Mitt på Plaza de Toros de la Malagueta finns en stor tjurfäktningsarena från 1874 med plats för 9032 åskådare. Det pågår en stor så det stod ett stort vitt partytält mitt i arenan. Vi lattjade runt bland sektionerna och lyckades snurra till det och fick klättra över lite stängsel för att komma ut igen. Självklart innehöll arenan ett tjurfäktningsmuseum, men... vi kände inte att det var nödvändigt att göra ett besök där. Vi promenerade genom en rosträdgård Jardines Alcalde Pedro L. Alonso innan vi tog oss mot Alcazaba, det nedre slottet. Jag lyckades komma in med mitt svenska studentkort och behövde bara betala 0,60 Euro medan M fick punga ut med 2,20 Euro. Stället bestod av små trånga gångar, trappor och små trädgårdar med fontäner och var så otroligt vackert!! Det blev så varmt medan vi var där att jag fick skala av både jacka och halsduk. Härligt!! Vi hittade en bar och slog oss ner för en öl till vidunderlig utsikt, innan vi började klättringen upp mot Castillo de Gibralfaro.

En brant klättring upp till Castillo de Gibralfaro bjöd på en vidunderlig utsikt över staden och tjurfäktningsarenan. Väl uppe i själva slottet fick vi betala ytterligare en entré och även här kom jag undan som student. 0,60 Euro för mig och 2,20 Euro för M. Förutom utsikten fanns det egentligen inget att se och när vi vandrat runt muren gick vi tillbaka ner igen och slog oss ner på Placa de la Merced för att stoppa i mig lite mat (en miniburger på 80 gram) eftersom min energi var totalt slut. Med en gasolvärmare i ryggen och solen i ögonen är det riktigt behagligt.

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards