Alla inlägg den 7 december 2014

Av Ryggan - 7 december 2014 15:15

Eftersom M inte ville gå upp och jag var rastlös och uttråkad, så jag gick jag helt enkelt ut på egen hand. Jag tog mig först till toppen av Parque Eduardo VII där jag satt och tittade på utsikten i den värmande solen.

Eftersom jag inte hade något att göra så hoppade jag på en av sight seeing bussarna som kom förbifarande. För 15 Euro fick jag åka runt i 2 timmar och se saker i staden samtidigt som audio guiden berättade en massa saker för mig. Mellan berättandet fick jag lyssna på en massa oändligt trist Fadomusik. Den portugisiska folkmusiken är inte så muntert klämkäck som den irländska direkt. Mycket svårmodig och fasligt tråkig...


Denna busstur tog mig runt hela staden och trots att det var lite väl kallt att sitta där uppe på taket så var det ändå kul att se lite mer av Lissabon.


Klockan 15 fick jag kontakt med M och bestämde mötesplats på Rossio station.


Av Ryggan - 7 december 2014 12:30

M följde med upp och åt frukost i morse innan hon somnade om igen. Nu vill hon inte gå upp. Jag har tråkigt och vill åka till Sintra!

Av Ryggan - 7 december 2014 08:45

What happens in Lissabon, stays in Lissabon.

Det var vad M sa då hon kom till hotellrummet runt 04:30...


Tidigare på kvällen:

Vi tog oss ner till kvarteren i Bairro Alto där alla barer och uteställen finns. Vi satte oss på en liten restaurang för att äta lite småplock, innan vi gick vidare bland barerna. Det var livemusik nästan överallt och vi trängde oss in på en som kändes lovande. Det tog inte lång stund förrän vi fick sällskap av två brittiska bröder och deras mamma. De var ute och firade att mamman skrivit på ett kontrakt på en lägenhet här i Lissabon. Vi slog följe med dem till ytterligare en bar. Där blev mamman lite gramse på mig och M då vi bjöd den ena brodern, som rökte som en skorsten, på en portionssnus. Hon trodde att vi gav honom droger :)


Partyt i Bairro Alto pågick både inne på barerna och ute på gatorna.

Lillebror följde mamma hem, och vi tog med storebror till ännu en bar där vi snart fick sällskap av två portugiser som inte kunde prata engelska. Vi dansade och vi dansade och vi dansade kvällen lång. Vi drack många öl och dansade ännu mer. Lillebror kom tillbaka och hann också med att dansa. Av någon anledning gav M mig sin jacka, och när jag tyckte att det var en bra idé att åka till hotellet så var hon borta. Hm... Nåja. Festen var långt ifrån slut men jag tog en taxi och lyckades med konststycket att be chauffören att köra till Real Madrid palacio på Marcus Strasse. M hade övat med mig hela dagen för att jag skulle komma ihåg namnet på hotellet och hon sa att jag skulle tänka på Real Madrid, vilket jag ju gjorde!! Hotellet ligger förvisso på Rua Tomas, men jag kom i allafall ihåg att det var en av lärljungarna och jag tycker inte att man kan begära mer än så. Att jag sa Strasse i stället för Rua, var för att jag tyckte att jag var rolig. Jättekul!! Hur som helst så tog taxisen mig till hotellet på en liten grisblink och det kostade bara typ 5 Euro. Jag kände mig grymt impad.


När jag kom upp på hotellrummet försökte jag att ringa till M som inte svarade. Hon ringde en stund senare och sa att hon var på väg till hotellet. Hon hade som tur var en egen liten peng på sig eftersom det var jag som hade plånka med ut.


Nu ska jag väcka henne och fråga om hon är sugen på frukost   

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards