Alla inlägg under december 2014

Av Ryggan - 6 december 2014 10:33

Hurra!! Det är strålande vackert väder!!


Nu är frukosten avklarad. En frukost som mest bestod av kakor och söta saker. M åt glatt av en sötsliskig efterrätt.


Nu ska vi ut och se lite av Lissabon och njuta av solskenet!! Har ju varit dåligt med den varan hemma i kära Svedala där det varit det "Gråaste november på över 100 år" enligt SMHI. Då kan man verkligen behöva lite solsken!

Av Ryggan - 5 december 2014 21:54

Vi landade som vi skulle och tog oss genom flygplatsen och kom ut med en flaska vin och uttagna eurosar. Vi ställde oss i den långa taxikön, som trots allt gick fort och smidigt fram tills två taxisar började bråka om att den ena snott den kund som den andre skulle haft. Men Hallå!!! Det stod ju typ 300 pers i kön och ville åka taxi. Varför bråka? Är det inte bara att ta nästa i kön?

Det blev vår tur och en man tog våra väskor och stoppade in i bagaget och så bar det av. Vi tyckte att det tog lite lång tid med tanke på att det inte skulle vara så många km. Men vad vet väl vi? Chauffören verkade förstå att vi undrade för han förklarade att det bara var fem minuter kvar. När vi väl kom fram sa han att vi skulle betala nästan 28 euro! Jag protesterade och sa att det inte kan stämma. Vi har läst att det ska kosta runt 15 euro ner till centrum och vårt hotell ligger närmare flygplatsen. Han stod på sig, och jag stod på mig. Då sa han att vi skulle betala 2,5 euro per väska. Jag ifrågasatte igen och han pekar på en jävla bild med bagage. Min plan var att gå in till receptionen och fråga vad det borde kosta, men så gjorde jag inte det eftersom M inte tyckte att hans pris lät orimligt dyrt. Jag surade och sa att hon i alla fall inte skulle ge idioten någon dricks.

När vi checkat in så kunde jag inte låta bli att fråga vad det skulle kosta. Svaret var; " Not more than 15 Euros". Grr, morr, fräs!!! Jag hade rätt och jag HATAR att bli lurad! M försökte trösta med att jag ju trots allt genomskådat honom, och att det var hon som varit mer naiv. Jag känner mig fortfarande arg och lurad!

Nu dricker vi vin och dövar känslorna. Snart ska vi gå ut och äta middag.

Av Ryggan - 5 december 2014 14:34

Jag befinner mig på Arlanda och väntar på M vars tåg är försenat på grund av att det varit människor på spåret både i Linköping och strax utanför Stockholm, som polisen måste åka ut och sjasa bort. Ett annorlunda nöje.

Av Ryggan - 3 december 2014 12:53

Ursprunglig planering:

Onsdag: Åka till Örebro efter jobbet.

Torsdag: Ta tidigt tåg tillbaka från Örebro till jobbet. Åka till Stockholm direkt efter jobbet. Träffa sys för      
              middag.

Fredag: Hänga med sys under dagen för att sedan åka till Arlanda och möta upp M. Flyga till Lissabon!!


MEN!! Dagen börjar med ett sms från sys som säger att de har fått maginfluensa och att hon inte tror att jag vill sova där och därmed riskera att börja min semster med att kräkas. Det har hon helt rätt i!!

 

Under min förra resa, den som gick till Sardinien, var jag rejält sjuk. I tisdags vaknade jag med ont i halsen och lite feber. Jag stannade genast hemma från jobbet, för jag tänker då inte riskera att vara sjuk en resa till! Här kureras för fullt!!


Nu har jag suttit och klurat på olika alternativ när det gäller SJ och var jag ska vara när.


Nuvarande planering:

Onsdag: Åka till Örebro.

Torsdag:  Alternativ 1: Åka från Örebro direkt till Stockholm och träffa god vän.

               Alternativ 2: Stanna i Örebro.

Fredag: Alternativ 1: Hänga med god vän i Stockholm (som fixat så att han kan jobba hemma) och sedan
                                  möta M på Arlanda. Flyga till Lissabon!!

             Alternativ 2: Åka från Örebro direkt till Arlanda och möta M. Flyga till Lissabon!!


Tror att morgondagen får bestämma hur dagen ska bli.

Av Ryggan - 2 december 2014 23:01

Nu börjar det dra ihop sig och vi ska äntligen åka iväg på en weekend till Lissabon. Om väderprognosen håller vad den lovar så kommer vi att få fint väder även om det inte kommer att vara speciellt varmt.

Presentation


Denna blogg kommer att handla om resor i olika former, men framför allt om billiga resor som ger möjlighet till lite vardagsflykt, samt de små utflykterna hemmavid.
Jag skulle vilja att det blir ett levande reseforum, så lägg gärna till information om du

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards